- Szczegóły
- Odsłony: 894
„Należy podróżować, by się czegoś nauczyć.” Mark Twain
Emocje uczniów Szkoły Podstawowej w Sukowie powoli już opadły po wspaniałym, pięciodniowym pobycie w Kościelisku nieopodal Zakopanego. Grupa licząca 47 osób, pod opieką p. Grzegorza Skowerskiego, p. Katarzyny Bandury, p. Aleksandry Górniak-Bandury oraz p. Wiolety Smelcerz w dniach 9-13 maja miała możliwość uczyć się samodzielności, kształcić właściwe relacje rówieśnicze oraz aktywnie odpoczywać podczas Zielonej Szkoły zorganizowanej w górach.
Wrażeń nie brakowało. Uczestnicy wyprawy wspólnie przemierzyli mnóstwo kilometrów, pokonując m.in. trasę Doliną Kościeliską, maszerując zboczami Butorowego Wierchu, a także podziwiając uroki stolicy Tatr i okolic. Podczas licznych wycieczek poznawali na żywo podhalańską roślinność, zwierzęta oraz zasady zachowania się w Parku Narodowym. Niezapomnianych emocji dostarczyła także wizyta w Termach Chochołowskich – największym kompleksie basenów termalnych na Podhalu, stworzonych z myślą o rekreacji i relaksie. Każdy dzień wypełniony był po brzegi atrakcjami. Popołudnia i wieczory w pensjonacie także były znakomicie zaplanowane i zorganizowane. Nie zabrakło aktywności na świeżym powietrzu, gry w bilard, piłkarzyki, ping-ponga, spotkań z rodowitymi góralami, pieczenia kiełbasek na ognisku, wspólnego śpiewu przy akompaniamencie skrzypiec, gier, konkursów i zabawy podczas wieczornych dyskotek.
Organizatorzy pomyśleli również o zapewnieniu atrakcji w trakcie podróży do Kościeliska, oraz w drodze powrotnej do Sukowa. Pierwszego dnia uczestnicy odwiedzili Wadowice, natomiast ostatniego – miasto Królów Polskich – Kraków. Wszystko to przy wspaniałej aurze, która towarzyszyła od początku do końca wyjazdu. Było idealnie. Z Zielonej Szkoły uczniowie przywieźli mnóstwo pamiątek i wrażeń. Dowiedzieli się wielu rzeczy, poznali historię, tradycje i obyczaje ważnego dla Polski regionu. Przez cały czas byli razem i to kolejna wartość płynąca z wyjazdu.
Dzisiaj, po Zielonej Szkole w Kościelisku pozostały wspomnienia i wspólne fotografie. Można zaśpiewać „Ale to już było”… mamy nadzieję, że wróci, być może za rok…
Katarzyna Bandura, Szkoła Podstawowa w Sukowie
- Szczegóły
- Odsłony: 1365
Zarząd Stowarzyszenia „Wspólne Dobro wsi Borków i Trzemosna”, który jest organem prowadzącym Publiczną Szkołę Podstawową i Punkt Przedszkolny w Borkowie ogłasza nabór na stanowisko Dyrektora Szkoły.
1. Do konkursu może przystąpić osoba, która spełnia łącznie niżej wymienione wymagania określone w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. (tj. Dz.U. z 202lr. poz. 1449 z późn. zm.) w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze, w publicznym przedszkolu, publicznej szkole podstawowej , publicznej szkole ponadpodstawowej orazpublicznej placówce:
1) jest nauczycielem mianowanym lub dyplomowanym,
2) posiada wykształcenie wyższe i tytuł zawodowy magister, magister inżynier lub równorzędny, oraz przygotowanie pedagogiczne i kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela w danej szkole,
3) ukończyła studia wyższe lub studia podyplomowe , z zakresu zarządzania albo kurs kwalifikacyjny z zakresu zarządzania oświatą, prowadzony zgodnie z przepisami w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli,
4) posiada co najmniej pięcioletni staż pracy pedagogicznej na stanowisku nauczyciela lub pięcioletni staż pracy dydaktycznej na stanowisku nauczyciela akademickiego,
5) uzyskała przed przystąpieniem do konkursu:
a) co najmniej dobrą ocenę pracy w okresie ostatnich pięciu lat pracy lub
b) pozytywną ocenę dorobku zawodowego w okresie ostatniego roku albo
c) w przypadku nauczyciela akademickiego - pozytywną ocenę pracy w okresie ostatnich czterech lat pracy w szkole wyższej,
6) spełnia warunki zdrowotne niezbędne do wykonywania pracy na stanowisku kierowniczym,
7) ma pełną zdolność do czynności prawnych i korzysta z pełni praw publicznych,
8) nie była prawomocnie karana karą dyscyplinarną, o której mowa w art.76 ust.1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982r. - Karta Nauczyciela (tj. Dz. U. z 2021r. poz. 1762 z późn. zm.), a w przypadku nauczyciela akademickiego , karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 276 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (tj. Dz. U. z 202lr. poz. 478 z późn. zm.) oraz nie toczy się przeciwko niej postępowanie dyscyplinarne ,
9) nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe,
10) nie toczy się przeciwko niej postępowanie o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego,
11) nie była karana zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o którym mowa w art.31 ust.1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (tj. Dz.U. z 2021r. poz. 289 z późn. zm.),
12) w przypadku cudzoziemca - posiada znajomość języka polskiego poświadczoną na zasadach określonych w ustawie z dnia 7 października 1999 r. o języku polskim (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 672 z późn. zm.)
2. Do konkursu może przystąpić również osoba, która:
1) jest nauczycielem mianowanym lub dyplomowanym, która posiada wykształcenie wyższe i tytuł zawodowy licencjat, inżynier lub równorzędny, oraz przygotowanie pedagogiczne i kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela w danej szkole podstawowej oraz
2) spełnia wymagania określone w pkt 1. ppkt 3-12.
3. Do konkursu może przystąpić również nauczyciel mianowany lub dyplomowany, zatrudniony na stanowisku wymagającym kwalifikacji pedagogicznych lub innym na którym realizowane są zadania z zakresu oświaty, w urzędzie organu administracji rządowej, kuratorium oświaty, Centrum Edukacji Artystycznej , Centralnej Komisji Egzaminacyjnej iokręgowych komisjach egzaminacyjnych, bądź nauczyciel mianowanym lub dyplomowany urlopowany lub zwolniony z obowiązku świadczenia pracy na podstawie przepisów ustawy zdnia 23 maja 199lr. o związkach zawodowych (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 263 z późn. zm.) spełniający wymogi określone w ogłoszeniu, z wyjątkiem wymogu posiadania co najmniej dobrej oceny pracy albo pozytywnej oceny dorobku zawodowego .
4. Oferty osób przystępujących do konkursu powinny zawierać następujące dokumenty:
1) uzasadnienie przystąpienia do konkursu oraz koncepcję funkcjonowania i rozwoju danej szkoły,
2) życiorys z opisem przebiegu pracy zawodowej , zawierający w szczególności informację o stażu pracy pedagogicznej - w przypadku nauczyciela , albo stażu pracy dydaktycznej - w przypadku nauczyciela akademickiego , albo stażu pracy, w tym stażu pracy na stanowisku kierowniczym - w przypadku osoby niebędącej nauczycielem,
3) oświadczenie zawierające następujące dane osobowe kandydata:
- imię (imiona) i nazwisko ,
- datę i miejsce urodzenia ,
- obywatelstwo,
- miejsce zamieszkania (adres do korespondencji),
4) poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem kopie dokumentów potwierdzających posiadanie wymaganego stażu pracy, o którym mowa w punkcie 2): świadectw pracy, zaświadczeń o zatrudnieniu lub innych dokumentów potwierdzających okres zatrudnienia,
5) poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem kopie dokumentów potwierdzających posiadanie wymaganego wykształcenia, w tym dyplomu ukończenia studiów wyższych lub świadectwa ukończenia studiów podyplomowych z zakresu zarządzania albo świadectwa ukończenia kursu kwalifikacyjnego z zakresu zarządzania oświatą,
6) poświadczonej przez kandydata za zgodność z oryginałem kopii zaświadczenia lekarskiego o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku kierowniczym,
7) oświadczenie, że przeciwko kandydatowi nie toczy się postępowanie o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub postępowanie dyscyplinarne,
8) oświadczenie, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe,
9) oświadczenie, że kandydat nie był karany zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o których mowa w ait. 31 ust. I pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (tj. Dz.U. z 2021 r. poz. 289 z późn. zm.),
10) oświadczenie o dopełnieniu obowiązku, o którym mowa w art. 7 ust.1 i ust. 3a ustawy zdnia 18 października 2006r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwapaństwa z lat 1944 - 1990 oraz treści tych dokumentów (tj. Dz. U. z 2021r. poz. 1633 z późn.zm.) - w przypadku kandydata urodzonego przed 1.08.1972r. ,
11) poświadczona przez kandydata za zgodność z oryginałem kopia aktu nadania stopnia nauczyciela mianowanego lub dyplomowanego - w przypadku nauczyciela,
12) poświadczona przez kandydata za zgodność z oryginałem kopia karty oceny pracy lub oceny dorobku zawodowego - w przypadku nauczyciela i nauczyciela akademickiego ,
13) oświadczenie, że kandydat nie był prawomocnie ukarany karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 76 ust. 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982r. - Karta Nauczyciela (tj. Dz. U. z 2021r. poz. 1762 z późn. zm.) lub w art.276 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (tj. Dz. U. z 2021r. poz. 478 z późn. zm.) - w przypadku nauczyciela inauczyciela akademickiego ,
14) oświadczenie, że kandydat ma pełną zdolność do czynności prawnych i korzysta w pełni z praw publicznych,
15) oświadczenie, że kandydat wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (tj. Dz.U . z 20 19r., poz. 1781 zpóźn. zm.) oraz innymi obowiązującymi przepisami dot. ochrony danych osobowych wcelach przeprowadzenia konkursu na stanowisko dyrektora.
16) w przypadku cudzoziemców - poświadczoną przez kandydata za zgodność z oryginałem kopię dokumentu potwierdzającego znajomość języka polskiego, o którym mowa w ustawie zdnia 7 października 1999 r. o języku polskim (Dz. U. z 2021 r. poz. 672 z późn. zm.)
5. Oferty należy przesłać w terminie do dnia 09.06.2022r. (decyduje data wpływu)
- pocztą na adres Stowarzyszenie Wspólne Dobro wsi Borków i Trzemosna Borków 36B 26-021 Daleszyce w zamkniętych kopertach z podaniem adresu zwrotnego i numeru telefonu oraz z dopiskiem „Konkurs na kandydata na stanowisko dyrektora Publicznej Szkoły Podstawowej i Punktu Przedszkolnego w Borkowie
- lub na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Ogłoszenie zostanie opublikowane na tablicy ogłoszeń w miejscu ogólnodostępnym w Publicznej Szkole Podstawowej w Borkowie, na stronie BIP Kuratorium Oświaty w Kielcach, stronie internetowej Urzędu Miasta i Gminy Daleszyce.
Oferty złożone po wyżej wymienionym terminie nie będą rozpatrywane.
6. Konkurs przeprowadzi komisja konkursowa powołana przez Zarząd Stowarzyszenia
7. O terminie i miejscu przeprowadzenia postępowania konkursowego kandydaci zostaną powiadomieni e-mailowo, nie później niż na 7 dni przed terminem posiedzenia. Kandydat zgłasza się na konkurs z dokumentem tożsamości.
8. Wszelkie dokumenty sporządzone osobiście przez kandydata winny być własnoręcznie podpisane. Na żądanie organu prowadzącego szkołę kandydat obowiązany jest przedstawić oryginały dokumentów , o których mowa w pkt 4 ppkt 4-6, 11 i 12.
9. Klauzula informacyjna:
1) Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Zarząd Stowarzyszenia Wspólne dobro wsi Borkow i TrzemosnaBorkow 36B 26-02 Daleszyce;
2) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu przeprowadzenia postępowania konkursowego na stanowisko dyrektora szkoły podstawowej/punktu przedszkolnego.
3) Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie art.6 ust.1 lit. C RODO wszczególności ustawa z dnia 14 grudnia 2016 roku Prawo Oświatowe oraz rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r w sprawie regulaminu konkursu na stanowisko dyrektora publicznego przedszkola , publicznej szkoły podstawowej , publicznej szkoły ponadpodstawowej lub publicznej placówki oraz trybu pracy komisji konkursowej.
4) Pani/Pana Dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji ww. celu przetwarzania, oraz przez okres wynikający z przepisów w sprawie instrukcji kancelaryjnej , jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.
5) Państwa dane nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy (obejmujący Unię Europejską, Norwegię, Liechtenstein i Islandię).
6) Państwa dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany , w tym nie będą podlegać profilowaniu.
7) W związku z przetwarzaniem Państwa danych osobowych , przysługują Państwu następujące prawa:
a) prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
b) prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;
c) prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
d) prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa), w sytuacji , gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia oochronie danych osobowych (RODO) ;
8) Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym .
9) Państwa dane mogą zostać przekazane podmiotom zewnętrznym na podstawie umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych w zakresie niezbędnym do realizacji procesu rekrutacji, a także podmiotom lub organom uprawnionym na podstawie przepisów prawa oraz osobom upoważnionym przez Administratora.
- Szczegóły
- Odsłony: 1161
8 maja na rynku w Daleszycach odbył się XIII Powiatowy Przegląd Orkiestr Dętych. – Mieliśmy przyjemność gościć prawdziwych entuzjastów muzyki i mieszkańców miejscowości, którzy pragną uświetniać wydarzenia kulturalne w swoich małych ojczyznach. Przegląd pozwala im na integrację środowiska i jest pięknym widowiskiem – podsumował burmistrz Miasta i Gminy Daleszyce Dariusz Meresiński.
Widowisko muzyczne zgotowało nam osiem zespołów, które na co dzień działają zrzeszone przy samorządach, Ochotniczych Strażach Pożarnych lub szkołach. Przegląd jest dla nich okazją do integracji oraz promocji nauki gry na instrumentach. Artyści tym samym zachęcają do wstąpienia chętnych w ich szeregi. Zespoły uświetniają wiele lokalnych uroczystości, m.in. strażackich, kościelnych i państwowych.
Doroczny przegląd rozpoczął się przemarszem i wspólnym występem wszystkich uczestników pod batutą Piotra Wójcika, kapelmistrza z Orkiestry Dętej Ochotniczej Straży Pożarnej w Łopusznie. Muzycy zagrali m.in. hymn państwowy oraz słynne Orkiestry Dęte i Marsz Biała Róża. Następnie zaprezentowały się poszczególne zespoły muzyczne. Wystąpiły: Orkiestra Dęta w Daleszycach pod batutą kapelmistrza Jacka Cielibały, Orkiestra Dęta Ochotniczej Straży Pożarnej w Łopusznie, Szkolno - Gminna Orkiestra Dęta w Morawicy, Orkiestra Dęta ze Strawczyna działająca przy Samorządowym Centrum Kultury, Sportu i Czytelnictwa w Strawczynie, Orkiestra Dęta z Nowin, Młodzieżowa Orkiestra Dęta w Górnie, Młodzieżowa Orkiestra Dęta w Masłowie, Młodzieżowa Orkiestra Dęta OSP Bodzentyn.
Organizatorami przeglądu były Starostwo Powiatowe w Kielcach oraz Miasto i Gmina Daleszyce.
- Szczegóły
- Odsłony: 1321
Dnia 22 kwietnia 2022 roku w naszej szkole odbyła się uroczystość z okazji VII rocznicy nadania jej imienia Edmunda Niziurskiego.
W spotkaniu wzięli udział członkowie rodziny - córki pisarza p. Anna Niziurska, p. Agnieszka Niziurska oraz wnuczka p. Małgorzata Konstanzer. Wśród gości byli obecni - sekretarz UMiG Daleszyce – p. Piotr Ferens, radny p. Mariusz Dziadowicz, p. Artur Jobkiewicz – były prezes Towarzystwa Przyjaciół Słopca, inicjator nadania imienia szkole, członkinie Koła Gospodyń Wiejskich w Słopcu, Rady Rodziców, nauczyciele i uczniowie.
Uroczystość rozpoczęła się od wprowadzenia sztandaru szkoły i odśpiewania hymnu narodowego. Następnie przedstawiciel Wojewódzkiej Biblioteki Publicznej im. W. Gombrowicza w Kielcach p. Piotr Żak wygłosił bardzo interesującą prelekcję o twórczości pisarza popartą własnymi refleksjami.
Później rozpoczęła się część artystyczna zatytułowana „Naprzód Wspaniali! Spotkanie z bohaterami książek E. Niziurskiego”, podczas której uczniowie zaprezentowali swoje umiejętności aktorskie w scenkach dramowych opartych na wybranych fragmentach powieści patrona szkoły.
Uczniowie naszej szkoły oraz ze Szkoły Podstawowej w Niestachowie zainspirowani literackimi przygodami poczuli się jak prawdziwi bohaterowie książek.
Własna wyobraźnia została wzbogacona przez nietypową dekorację, której część stanowiły własnoręcznie przepisane przez uczniów fragmenty książki „Naprzód, Wspaniali!” zawieszone od sufitu sali w postaci zwojów. Aktorzy pojawiali się na scenie wychodząc kolejno z „magicznego wehikułu książkowego”, który przenosił ich ze świata fantazji literackiej do świata rzeczywistego.
I tak ukazywali się kolejno bohaterowie z książek: „Klub włóczykijów”, „Niewiarygodne przygody Marka Piegusa”, „Sposób na Alcybiadesa”, „Jutro klasówka” i „Szkolny lud, Okulla i ja”. Kolejne występy uczniów sprawiły, że wszyscy i aktorzy i publiczność dobrze się bawili.
Na zakończenie spotkania p. Agnieszka Niziurska i p. dyr. Katarzyna Wesołowska wręczyły nagrody książkowe laureatom konkursu plastycznego pt. „Czytam Niziurskiego, bo lubię…”. Prace uczniów naszej szkoły zostały wyeksponowane na tablicach, aby wszyscy mogli je obejrzeć.
Następnie zaproszeni goście zapoznali się z wystawą publikacji na temat twórczości pisarza oraz różnych wydań książek Edmunda Niziurskiego, której większość stanowiła dar od rodziny pisarza dla szkolnej biblioteki.
W sympatycznej atmosferze goście udali się na poczęstunek przygotowany przez Panie z Rady Rodziców, którą w tym dniu reprezentowała p. Izabela Dudkiewicz.
Spotkanie minęło nam bardzo szybko. Okazało się niezwykle wzbogacające, pełne uśmiechu i wzruszeń. Niewątpliwie była to okazja do odkrywania talentów artystycznych, którymi obdarzeni są uczniowie.
Zostało ono zorganizowane przy współpracy z Wojewódzką Biblioteką Publiczną im. W. Gombrowicza w Kielcach oraz nauczycieli i uczniów naszej szkoły.
Dziękujemy wszystkim uczestnikom i organizatorom spotkania, którym bliska jest piękna, wartościowa literatura oraz dla których książka jest stałym towarzyszem dnia codziennego.
Grażyna Orlińska
- Szczegóły
- Odsłony: 840
Po dwuletniej przerwie spowodowanej pandemią covid-19 rozegrano XV Edycję Powiatowego Turnieju Piłki Siatkowej chłopców szkół podstawowych. Zmagania sportowe miały miejsce w dniu 26 kwietnia 2022 roku.
Uczestniczące w turnieju zespoły rywalizowały o puchar Prezesa Szkoły Jazdy „TOM” w Kielcach.
Ogólnoświatowa pandemia Sarcov-2 wyhamowała rozwój szkolnych dyscyplin sportowych, czego dowodem jest m. in. ilość uczestniczących w tegorocznym turnieju drużyn. Przełożyło się to również na poziom rozgrywek.
Zespoły uczestniczące w tegorocznej edycji rozegrały mecze systemem „każdy z każdym” do dwóch wygranych partii na siatce 2.35m. Za wygrane spotkanie drużyna otrzymywała trzy punkty, za rozegranie spotkania 1 punkt, walkower 0 punktów. Gry odbywały się bez libero. Pozostałe przepisy zgodne z PZPS.
Turniej rozegrano w hali sportowej przy Szkole Podstawowej im. Partyzantów AK Ziemi Kieleckiej w Sukowie.
Patronat nad turniejem objął m. in. Pan Zbigniew Koniusz Wojewoda Świętokrzyski, Pan Dariusz Meresiński Burmistrz Miasta i Gminy Daleszyce, Pani Małgorzata Bielecka Dyrektor Szkoły Podstawowej w Sukowie oraz Pan Tomasz Molendowski Prezes Szkoły Jazdy „TOM” w Kielcach.
Patronat medialny sprawowało: Echo Dnia w Kielcach, TVP 3 Kielce, Radio eM Kielce, Głos Daleszyc.
Rezultaty rozegranych spotkań finałowych:
Szkoła Podstawowa w Sukowie - Szkoła Podstawowa w Daleszycach 2 : 0 (25 : 13; 25 :14)
Szkoła Podstawowa w Woli Jachowej – Szkoła Podstawowa w Sukowie 0 :2 (19 : 25; 11 : 25)
Szkoła Podstawowa w Woli Jachowej - Szkoła Podstawowa w Daleszycach 2 : 0 (25 : 19; 25 : 16)
W klasyfikacji końcowej XV Edycji Turnieju tryumfowała Szkoła Podstawowa w Sukowie przed swoimi rówieśnikami ze Szkoły Podstawowej w Woli Jachowej i w Daleszycach.
Przyznano również statuetki oraz nagrody w klasyfikacji indywidualnej: MVP Turnieju: Sebastian Skrzeczyna (Szkoła Podstawowa w Sukowie); najlepszy atakujący: Stanisław Kaleta (Szkoła Podstawowa w Woli Jachowej); najlepszy rozgrywający: Jakub Satro (Szkoła Podstawowa w Woli Jachowej); najlepszy zagrywający: Mikołaj Błaszczyk (Szkoła Podstawowa w Sukowie); najlepszy przyjmujący: Mikołaj Krzyżanowski (Szkoła Podstawowa w Daleszycach); najlepszy blokujący: Filip Kobryń (Szkoła Podstawowa w Daleszycach);
XV Edycję Turnieju wspierali Partnerzy:
Pracownia Projektowa LERKO w Kielcach; Zakład Produkcji Termoizolacyjnych Materiałów Budowlanych „Styrbet” Sp. z o. o. w Sukowie; Kryta Pływalnia „Perła” w Nowinach; Sklep Ogólnospożywczy „SZYMEK” w Sukowie; Galeria Ciepła.pl ul. Boczna 77; 26-502 Jastrząb; Fotografia Cyfrowa w Kielcach; GABRO w Sukowie; Firma Handlowo- Usługowa „Serwis Opon” w Sukowie; Sklep Sportowy KELME; TROFEX w Kielcach; Szkoła Jazdy „TOM” w Kielcach; Miejsko –Gminny Ośrodek Kultury w Daleszycach; Piekarnia Borków; Tymbark.
- Szczegóły
- Odsłony: 1319
Razem ze strażakami obchodziliśmy 231. rocznicę uchwalenia Konstytucji 3 Maja. Tego dnia w gminie Daleszyce odbyły się uroczyste obchody Dnia Strażaka. – Niech dziś szczególnie głośno wybrzmi nasze podziękowanie dla wszystkich druhów, za ich nieocenioną służbę i obecność wszędzie tam, gdzie są potrzebni. Na Was zawsze możemy liczyć! – podziękował strażakom burmistrz Dariusz Meresiński.
Druhowie z poszczególnych jednostek, w galowych mundurach i z pocztami sztandarowymi, wzięli udział we mszach świętych odprawionych w ich intencji z racji przypadającego 4 maja dnia patrona strażaków, świętego Floriana.
W Daleszycach uroczystości rozpoczęły się przemarszem druhów Ochotniczej Straży Pożarnej i drużyny młodzieżowej w asyście orkiestry dętej z rynku do kościoła. Pochód otworzyła grupa pięknie prezentujących się w narodowych barwach Mażoretek, uczestnikom towarzyszyli także licznie zgromadzeni mieszkańcy, wśród nich burmistrz Dariusz Meresiński.
Po nabożeństwie, które uświetniła swoimi występami orkiestra dęta pod batutą Jacka Cielibały, uczestnicy obchodów przeszli na miejscowy cmentarz, gdzie burmistrz w towarzystwie druha z Młodzieżowej Drużyny Pożarniczej złożył znicze pod pomnikiem poświęconym zmarłym strażakom. W obchodach wzięli udział przedstawiciele Miejsko-Gminnego Zarządu OSP RP, sołtysi i radni Rady Miejskiej w Daleszycach.